SYMMETRICAL AWD

Subaru Slovenia

Symmetrical AWD

Symmetrical AWD je ime, ki označuje edinstven trajni simetrični pogon na vsa štiri pogonska kolesa podjetja Subaru. Ta edinstven sistem se skupaj z motorjem Boxer nahaja v samem središču razvoja tehnologije te blagovne znamke že od predstavitve prve limuzine s pogonom na vsa štiri kolesa na svetu, Subaru Leone 4WD, pred 40 leti. Celoten sistem, od vzdolžno nameščenega motorja z vodoravno nasprotno nameščenimi valji do zadnjega diferenciala, je nameščen simetrično okrog geometrijske osi vozila. Izjemna zmogljivost, ki omogoča boljšo uravnoteženost tega sistema, je povezana z močnim pogonom na vsa štiri kolesa, rezultat pa je vozilo, ki se manj ziblje oziroma je stabilnejše v vsaki situaciji. Kar zadeva dinamiko, je rezultat uporabe sistema enakomerno obnašanje vozila in prijetnejša vožnja tako za voznika kot sopotnike. Sistem Symmetrical AWD Subaru vključuje več tipov, odvisno od modela vozila in menjalnika, samodejnega ali ročnega.

Vpliv pogonskega sklopa na upravljanje

Pri vozilih s sprednjim ali zadnjim pogonom, pri katerih se moč ne razporedi na vsa štiri kolesa kot pri sistemu S-AWD, lahko pride do prekomerne obremenitve pogonskih koles. V ovinkih bočne sile močneje delujejo na vozilo, slabši oprijem pa lahko privede do znatne spremembe smeri pogonskih koles v smeri navzven. Za razliko sistemi S-AWD uravnoteženo razporedijo moč na vsa štiri kolesa. Zahvaljujoč temu se vozilo obnaša nevtralno in ne izgubi stika s podlago v smeri premikanja vozila, niti v ovinkih. Če začne eno od koles izgubljati stik s podlago na drseči podlagi, lahko ostala tri pogonska kolesa to kompenzirajo in zagotovijo potreben oprijem. Glede na vozila samo s sprednjimi ali zadnjimi pogonskimi kolesi ta sistem bolje ohranja stik s cesto, kar pomeni, da je tudi vožnja varnejša. Pri štirih pogonskih kolesih je pospeševanje boljše, tudi pri enaki moči motorja, kot pa ko ima vozilo samo dve pogonski kolesi. Poleg tega Symmetrical AWD omogoča nižjo namestitev celotnega sistema, kar je edinstvena Subarujeva značilnost. Zaradi tega je tudi težišče nižje, kar je neposredno povezano z večjo stabilnostjo vozila v ovinkih. Te značilnosti sistema AWD zagotavljajo stabilnejše obnašanje vozila v različnih pogojih na cesti, vam pa omogočajo brezskrbnejšo vožnjo. Ta edinstvena konfiguracija je enostavno veliko naprednejša, kar zadeva stabilnost, tako na majhnih, ozkih cestah kot na avtocestah, ne glede na vrsto podlago. Voznik je tako med vožnjo manj napet in pod manjšim stresom, kar pomeni, da bo tudi na cilj prispel manj utrujen. Slednje je še en pomemben varnostni vidik podjetja Subaru, ki prispeva k preprečevanju nesreč.


AWD z osrednjim viskoznim diferencialom

Gre za sistem S-AWD, ki je vgrajen v modele z ročnim menjalnikom. Ta tip pogona sestavljata osrednji diferencial in viskozna spojka z omejenim zdrsom. V normalnih okoliščinah se navor razporedi v razmerju 50 : 50 med sprednjimi in zadnjimi kolesi. To poveča oprijem in zagotavlja večjo stabilnost vozila. Ko pride do zdrsa sprednjih ali zadnjih koles in ta izgubijo stik s podlago, viskozna spojka ohrani optimalno razdelitev navora med sprednjim in zadnjim delom vozila. V kombinaciji s prilagodljivim prestavljanjem z ročnim menjalnikom ta sistem omogoča športni slog vožnje, medtem ko so kolesa vedno v kar največjem stiku s podlago.

© SUBARU CORPORATION. Vse pravice pridržane. Subaru Italia S.p.A. (delniška družba)
Pravni sedež: Ala (TN), L.go Negrelli 1, C.A.P. 38061 Kapital družbe 2,600.000 EUR
Upravni sedež: Via Montefeltro 6/A - 20156 Milano
Družba je podrejena funkciji upravljanja in usklajevanja družbe Subaru Europe N.V./S.A.
REA TN - 120893 | Davčna številka: 0118169021
Št. DDV: 01188480220 Delniška družba z enim družbenikom