MOTOR e-BOXER

Subaru Slovenia

Motor e-BOXER Subaru

Vozila iz ponudbe podjetja Subaru so »hibridna električna vozila«, ker imajo dva motorja: klasičnega bencinskega in električnega na baterijo brez vtičnic za polnjenje. Omenjena motorja delujeta neodvisno in se lahko zato uporabljata ločeno ali hkrati.

Novi modeli motorjev e-BOXER omogočajo znatno manjšo porabo goriva in emisij , ki škodujejo zdravju in okolju, ter zaradi pomoči električnega motorja hkrati izboljšajo zmogljivost.

Glede na izključno bencinske različice Subaru e-BOXER energijo, ki se uporablja za polnjenje baterij, pridobiva z zaviranjem, vožnjo po hribu navzdol in upočasnitvijo. To omogoča daljšo uporabo električne baterije in manjšo porabo goriva, posebej med mestno vožnjo.

Vas zanima več o hibridu podjetja Subaru?

Pri delno hibridnem pogonu se električni motor, ki ga napajajo baterije majhnih dimenzij, uporablja samo kot pomoč motorju z notranjim izgorevanjem. Povsem hibridni pogon vključuje večje in težje baterije, zaradi česar je mogoče avtomobil voziti tudi samo na električni pogon.
Subaru je za svoje hibridne modele zaradi manjše dimenzije motorja in baterije izbral definicijo delnega hibrida, je pa dejansko mogoče e-BOXER uvrstiti med popolne hibride, saj na kratkih razdaljah omogoča vožnjo samo na električni pogon. V tem primeru ostane bencinski motor ugasnjen, kar zmanjša porabo in emisije plinov, ki škodujejo zdravju in okolju.
Za razliko od avtomobilov, ki delujejo samo na bencinski pogon, ima hibridni avtomobil dva dodatna osnovna elementa: električni motor in litij-ionsko baterijo, ki ga napaja. Pri motorjih Subaru e-BOXER se sistem upravlja elektronsko glede na različne pogoje vožnje. Električni motor lahko ustvari navor s pomočjo energije iz baterije ali pa baterijo polni med zaviranjem in upočasnitvijo.
Motorji Subaru e-BOXER omogočajo manjšo porabo goriva, ker motorju z notranjim izgorevanjem v določenih pogojih vožnje pomaga električni motor, ki se napaja z energijo, pridobljeno z zaviranjem, ki se uporablja za polnjenje baterije. Porabo goriva je mogoče glede na 2-litrske bencinske različice zmanjšati za do 11%.
Litij-ionska baterija in druge električne komponente se nahajajo v zadnjem delu vozila pod prtljažnikom, v ohišju, ki zagotavlja njihovo varnost tudi v primeru trka. V ta namen je Subaru za zagotovitev kar največje varnosti izvedel ad hoc simulacije trkov.
S povsem napolnjeno baterijo je mogoče izključno na električni pogon voziti na razdaljah do približno 1,6 km po ravni cesti z največjo hitrostjo 40 km/h. V praksi pa med mestno vožnjo, v situacijah nenehnega zagona in ustavljanja baterija ostane napolnjena dlje, kar omogoča premagovanje večjih oddaljenosti. Baterija hibridnega sistema podjetja Subaru se ponaša z garancijo 8 let ali 160.000 km.
Način vožnje izbere izključno elektronski sistem upravljanja, ki je optimiziran za zagotavljanja učinkovitosti porabe in optimalnih zmogljivosti v vseh pogojih. Sistem samodejno izbere med:
  • načinom EV driving (izključno električni pogon); pretežno med mestno vožnjo s pogostimi zagoni in zaustavitvami, ko je običajno potrebna manjša zmogljivost (pospeševanje in hitrost);
  • načinom Motor Assist Driving (električni pogon in pogon na motor z notranjim izgorevanjem); ko voznik močneje pritisne stopalko za plin, sistem zažene motor z notranjim izgorevanjem in tako kombinira njegovo moč z močjo električnega motorja;
  • načinom Engine Driving (samo motor z notranjim izgorevanjem); pri večjih hitrostih.
Avtomobili podjetja Subaru imajo dva medsebojno zelo različna motorja: pri električnem motorju se največji navor doseže pri nizki hitrosti, kar mu omogoča visoko zmogljivost pri zagonu. Prav obratno pa se bencinski motor z močjo 150 KM ponaša z najboljšo zmogljivostjo pri velikem razponu hitrosti. Ko je potrebna največja moč, na primer pri prehitevanju, lahko motorja delujeta hkrati in tako zagotovita večjo moč.
Za razliko od avtomobilov, ki delujejo na izključno električni pogon, pri modelih Subaru e-BOXER ni potrebe po vtičnicah, polnilnih postajah in dolgotrajnem polnjenju baterij, saj ti energijo proizvajajo sami med vožnjo. Ko se baterije izpraznijo, jih začne sistem samodejno polniti z izkoriščanjem presežka moči bencinskega motorja. Poleg tega lahko sistem regenerativnega zaviranja znova absorbira energijo, ki bi se med zaviranjem spremenila v toploto in prah.
Voziti Subaru e-BOXER je enako enostavno kot voziti kateri koli drug Subaru: sistem odloča, ali bo uporabljal električni motor, bencinski motor ali oba hkrati, samodejno izbere najučinkovitejše napajanje, ne da bi moral voznik uporabiti kakršno koli ročico ali tipko. Prehod z enega motorja na drugega se zgodi v trenutku, vožnja pa je vedno tekoča in enostavna. Poleg tega vsi avtomobili podjetja Subaru vsebujejo samodejni menjalnik s stalnim variabilnim prenosom Lineartronic: za doživetje sproščujoče in udobne vožnje na vseh tipih cest zadostuje, da premaknete menjalno ročico v položaj »Drive«.
Sistem e-BOXER je zasnovan v kombinaciji z dvema osnovnima sistemom Subarujeve tehnologije: motorjem Boxer in sistemom Symmetrical AWD, pri čemer slednji omogoča izreden pogon v vseh pogojih. Poleg tega se z vklopom funkcije X-MODE aktivirata oba motorja, kar omogoča kar največji navor že od 0 km/h in vam bo močno pomagalo pri vožnji tudi v najzahtevnejših pogojih.

SUBARU XV e-BOXER mešani cikel WLTP: poraba 7,9 (l/100 km); izpusti CO2 180 (g/km). Kombinirani cikel NEDC: poraba 6,5 (l/100 km); izpusti CO2 149 (g/km).
FORESTER e-BOXER mešani cikel WLTP: poraba 8,1 (l/100 km); izpusti CO2 185 (g/km). Kombinirani cikel NEDC: poraba 6,7 (l/100 km); izpusti CO2 154 (g/km).

© SUBARU CORPORATION. Vse pravice pridržane. Subaru Italia S.p.A. (delniška družba)
Pravni sedež: Ala (TN), L.go Negrelli 1, C.A.P. 38061 Kapital družbe 2,600.000 EUR
Upravni sedež: Via Montefeltro 6/A - 20156 Milano
Družba je podrejena funkciji upravljanja in usklajevanja družbe Subaru Europe N.V./S.A.
REA TN - 120893 | Davčna številka: 0118169021
Št. DDV: 01188480220 Delniška družba z enim družbenikom