Napredna Subarujeva tehnologija pomoči pri vožnji

    • Pri Subaruju verjamemo v 360O varnost in si temeljito prizadevamo za zmanjšanje tveganj za nesrečo. Prav zato smo razvili napredni sistem za pomoč pri vožnji EyeSight. Ta sistem s pomočjo dveh televizijskih kamer zajema tridimenzionalno barvno sliko velike ločljivosti, ki je podobna tisti, kot jo zaznava človeško oko. S pomočjo slik obeh kamer EyeSight prepozna obliko, hitrost in oddaljenost avtomobilov, motorjev, koles in pešcev. Ko zazna potencialno nevarnost, sistem opozori voznika in po potrebi ukrepa z zaviranjem, da prepreči nesrečo. Skupaj z izboljšavami ostalih lastnosti, ki zadevajo varnost, EyeSight dodatno okrepi občutek zaščitenosti, ki ga občutite v novem Outbacku.
      Eye Sight ponuja dve vrsti tehnologije:
      Driver Assist (pomoč vozniku), ki vam pomaga pri usmerjanju pozornosti na cesto in Accident Prevention (preprečevanje nesreč), ki posreduje in prepreči nesrečo.

    Driver Assist (pomoč vozniku)

    • Prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control)

    • Novi sistem EyeSight ni omejen le na vzdrževanje hitrosti, ki jo je izbral voznik, kot je to v primeru običajnega tempomata. Ko zazna vozilo pred nami prilagodljivi tempomat ob spremljavi oddaljenosti in hitrosti tega vozila spremeni hitrost našega vozila tako, da med dvema voziloma vzdržuje varnostno razdaljo. Krmili motor, menjalnik in zavore tako, da se hitrost našega vozila prilagodi prometnemu toku, pri obsežni paleti hitrosti med 0 in 180 km/h. Prilagodljivi tempomat je namenjen vožnji po avtocestah in hitrih cestah. Sistem prilagodljivega tempomata prepozna vozilo pred nami in njegove zavorne luči ter prilagodi našo vožnjo spremembam gostega avtocestnega prometa. Ob tem zagotavlja kar največjo učinkovitost pri porabi goriva in udobje v teku dolgih potovanj.

    • Opozorilo pred nenamernim vijuganjem in menjavo voznega pasu (Lane Sway and Departure Warning)

    • Ko vozilo začne vijugati in zapuščati svoj vozni pas, sistem z zvočnim in svetlobnim signalom opozori voznika. Sistem se vklopi šele pri hitrosti večji od približno 60 km/h. Če pa pri hitrosti večji od 50 km/h vozilo začne zapuščati svoj vozni pas, ne da bi voznik uporabil smerokaz, sistem z zvočnim in svetlobnim signalom opozori voznika, preden bi zletel s ceste.

    • Opozorilo, da je speljalo vozilo pred nami (Lead Vehicle Start Alert)

    • Ko stojite v koloni in sistem EyeSight zazna, da se je kolona premaknila, sistem o tem z zvočnim in svetlobnim signalom opozori voznika.

    Preprečevanje nesreč

    • Sistem za zaviranje pred trkom (Pre-collision Braking System

    • Ko sistem zazna nevarnost trka z vozilom ali drugo oviro pred nami, sistem za zaviranje pred trkom z zvočnim in svetlobnim signalom opozori voznika. Če voznik ne ukrepa, da bi preprečil trk, sistem samodejno zavira, da ublaži silo trka ali ga celo prepreči. Če se voznik poskuša z manevriranjem izogniti nesreči, mu pri tem sistem za zaviranje pred trkom lahko pomaga.

    • Upravljanje plina pred trkom (Pre-collision Throttle Management)

    • Če voznik nehote prestavi v prvo prestavo, namesto v vzvratno in sistem EyeSight zazna oviro pred stoječim vozilom sistem za upravljanje plina pred trkom sproži vrsto zvočnih in svetlobnih signalov, zmanjša moč motorja in zavira ter tako prepreči čelno trčenje.

    • Pomoč pri krmiljenju pred trkom (Pre-collision Steering Assist)

    • Pomoč pri krmiljenju pred trkom pomaga vozniku z odločnim pomikom volana vstran, kadar zazna možnost čelnega trčenja.

    Slika zgoraj: Vidno polje sistema EyeSight (slika je zgolj informativne narave).
    EyeSight je sistem za pomoč pri vožnji, ki v vseh voznih razmerah morda ne bo deloval optimalno. Voznik je vselej odgovoren za varno in pazljivo vožnjo, kakor tudi za spoštovanje prometnih predpisov. Učinkovitost sistema je odvisna od mnogih dejavnikov, kot so vzdrževanje vozila in vremenske ter vozne razmere. Preberite Navodila za uporabo, kjer boste našli podrobnosti o delovanju in omejitvah sistema EyeSight vključno s tem, kar je navedeno na tem mestu.
    Sistem EyeSight lahko zazna le predmete, visoke najmanj 1 meter nad terenom, zato ne zazna otrok, ki te višine ne dosegajo. Zaradi cele vrste razmer lahko pride do primerov, ko prepoznavanje ni mogoče.
    Sistem za zaviranje pred trkom lahko v določenih situacijah ne posreduje. Zaradi razlike v hitrostih v primerjavi s predmeti, njihove višine in drugih pogojev se lahko zgodi, da EyeSight ne bo sposoben optimalnega delovanja.